Dobre praktyki administracji skarbowej dla Mołdawii i Ukrainy
W dniach od 18 do 22 listopada 2024 r., w ramach XIV edycji Akademii Administracji Publicznej Partnerstwa Wschodniego, realizowane jest szkolenie: „Rozwój usług cyfrowych i obsługa klienta w administracji skarbowej”.
Partner merytoryczny projektu
Partnerami merytorycznymi projektu są Ministerstwo Finansów RP i Krajowa Administracja Skarbowa.
Cel projektu
Szkolenie ma na celu wsparcie działań usprawniających proces digitalizacji usług skarbowych w krajach Partnerstwa Wschodniego (Mołdawia I Ukraina) oraz dzielenie się dobrymi praktykami z zakresu rozwijania usług cyfrowych i obsługi klienta.
Uczestnicy
W projekcie udział biorą reprezentanci urzędów administracji skarbowej Mołdawii i Ukrainy, na co dzień zajmujących się zarządzaniem procesami digitalizacji, obsługą klienta, a także planowaniem, wdrażaniem i monitorowaniem rozwoju usług cyfrowych.
Program
W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z rozwiązaniami cyfrowymi, wprowadzanymi przez polską administrację skarbową, w szczególności z:
- założeniami, strukturą i funkcjonalnościami Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz doświadczeniami z zakresu planowania i wdrażania systemu w Polsce,
- katalogiem usług e-Urzędu Skarbowego oraz zasadami funkcjonowania systemu i doświadczeniami z wdrażania systemu w Polskiej administracji skarbowej,
- założeniami i sposobem funkcjonowania usługi e-PIT,
- doświadczeniami z wdrażania systemu teleinformatycznego dla multikanałowej obsługi klienta KAS z zapewnieniem Wirtualnego Asystenta Klienta (Voicebot, Chatbot).
Dodatkowo uczestnicy i eksperci administracji skarbowej podzielą się swoimi doświadczeniami w zakresie:
- wprowadzania prostego języka urzędowego,
- przygotowania i przeprowadzania badań doświadczeń klienta i użytkownika CX (Customer Experience) i UX (User Experience) w administracji skarbowej,
- standardów jakości obsługi klienta w administracji skarbowej.
Akademia Administracji Publicznej Partnerstwa Wschodniego
Program Akademii Administracji Publicznej Partnerstwa Wschodniego (AAPPW), realizowany od 2011 roku, został stworzony przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej z inicjatywy Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Celem Programu jest wzmocnienie administracji publicznej w państwach Partnerstwa Wschodniego poprzez organizację specjalistycznych modułów szkoleniowych dla urzędników z państw partnerskich: Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Mołdawii i Ukrainy.
Program jest współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.